03
ΜΑΡΤΙΟΥ
2024
screeneye.gr
No Comments 106 Views

Τρεις πλευρές μιας σκοτεινής ιστορίας σε μια φωτεινή στιγμή του 63ου ΦΚΘ

pisw apo tis thimonies

Κριτική από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Ιάκωβος Γωγάκης

PISW1

Η Ασημίνα Προέδρου, συστήθηκε στο σινεφίλ κοινό το 2013 με την ταινία μικρού μήκους «Red Hulk» .
Επρόκειτο για τη διατριβή της, στην κινηματογραφική σχολή που φοιτούσε.
Τα προσωπικά, κοινωνικά κι οικονομικά αδιέξοδα, η ρατσιστική βία και ο νεοφασισμός, βρέθηκαν στο προσκήνιό της.

Σε 28 λεπτά, τα είπε όλα και κέρδισε το πρώτο βραβείο ταινιών μικρού μήκους στο φεστιβάλ Δράμας.
Επιστρέφει στο προσκήνιο, με την πρώτη της μεγάλου μήκους , πάνω σε ένα σενάριο, σχετικά κοντά στο προηγούμενο,  το οποίο επεξεργαζόταν εδώ και μια δεκαετία.

H ταινία « Πίσω από τις Θημωνιές» ( Behind the Haystacks) διερευνά τρεις πλευρές της ίδιας σκοτεινής ιστορίας, όπως τη διηγούνται ο πατέρας, η μητέρα και η κόρη.
Η συγκεκριμένη μέθοδος αφήγησης, επιτείνει το σασπένς κι αποκαλύπτει με ευρηματικό τρόπο, το πώς μπορεί να διολισθήσει κανείς, σε μια απολυτότητα, στο ποιος έχει δίκιο, στο ποιος φέρει τη μοναδική ευθύνη , όταν φωτίζεται η μία γωνιά.

Η σκηνοθέτις, από το πρώτο έως το τρίτο μέρος, αφήνει σκοπίμως μικρές αλλά σημαντικές λεπτομέρειες να αιωρούνται στην ατμόσφαιρα , οι οποίες αποκαλύπτονται και διαπλέκονται σταδιακά, μέσα στις τρεις διαφορετικές αφηγήσεις.

Η οπτική είναι σαφής κι οριοθετημένη στην ισχυρή τάση μέσα στη χώρα μας, όπου από το 2012 κι εντεύθεν, ένα αντι-μεταναστευτικό κύμα, με ακραία χαρακτηριστικά βρήκε και πολιτική στέγη.

Το έργο « Πίσω από τις Θημωνιές», λειτουργεί κι ως η προέκταση κι εμβάθυνση της θεματικής που προβλημάτισε την Ασημίνα Προέδρου και στο Red Hulk, με το κέντρο βάρους να πέφτει πια στην ελληνική επαρχία κι όχι στην Αθήνα.
Τοποθετεί στο κάδρο της μια σειρά από μεγάλα θέματα-ίσως θα μπορούσε να εστιάσει σε ορισμένα- πάρα ταύτα, δένουν αρκετά αρμονικά.
Οικονομικά αδιέξοδα, η τοπική μαφία, η χριστιανική ηθική της « φιλοξενίας» , οι πρόσφυγες,  οι φαλλοκρατικές αντιλήψεις , το δικαστικό σύστημα κι ένα μοναδικό πρόσωπο, που δεν παρεκκλίνει ούτε στιγμή από τις αξίες του.
Η πρωτοεμφανιζόμενη ηθοποιός Ευγενία Λάβδα, ως η κόρη , αντεπεξέρχεται περίφημα στα ακραία αντιφατικά χαρακτηριστικά του ρόλου της, ο Στάθης Σταμουλακάτος ως ο πατέρας, κρατάει το γνώριμό του στιλ, όπως ακριβώς τον γνωρίζουμε σε σκληρούς βίαιους ρόλους, η « μητέρα» Λένα Ουζουνίδου,  διατηρεί μια υπόγεια δύναμη, της υποταγμένης και ασυνείδητα καταπιεσμένης συζύγου.

Η βαθμολογία μας 3.5/5

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top