Το Λάθος Αστέρι(The Fault in Our Stars)
Ρομαντικό δράμα, 126’ Η.Π.Α 2014
Του Τζος Μπουν
Με τους Σέιλιν Γούντλεϊ, Άνσελ Έλγκορτ, Λόρα Ντερν ,Γουίλεμ Νταφόε
Κάποια στιγμή στα 80s, οι Black Sabbath οργισμένοι από το αποκαλούμενο «political correctness», που είχε καθιερωθεί ως εναλλακτική αλλά βαθιά συντηρητική άποψη στην Αμερική, απευθυνόμενοι στους νέους, γράφουν..So live for today…Tomorrow never comes…Die young.
Αυτή η προκλητική κι ερεθιστική φιλοσοφική θεώρηση του θανάτου, είναι πανταχού παρούσα στο φιλμ -μακάβριο - είναι όμως από τα πιο φωτεινά του σημεία. Δυο 16χρόνα παιδιά, η Χέιζελ κι ο Γκας, χτυπημένα από δύο διαφορετικά είδη καρκίνου, μετράνε αντίστροφα το χρόνο, θα γνωριστούν, σφόδρα θα ερωτευτούν, θα ταξιδέψουν μέχρι το Άμστερνταμ για να βρουν τον αγαπημένο τους συγγραφέα, σε μια αποτελεσματική κινηματογραφική αποτύπωση και του διανθισμένου με χιούμορ ρομάντζου τους… και της εξελισσόμενης κοινής τους τραγωδίας.
Υπήρχε σημείο που πιστέψαμε ότι ο σκηνοθέτης του « Όλα για την Αγάπη» ,Τζος Μπουν, μας έκλεινε το μάτι, ότι εδώ βλέπουμε ατόφιο ανεξάρτητο αμερικάνικο σινεμά(ακόμα και το καταπληκτικό σάουντρακ σε αυτό παραπέμπει), εκ νέου όμως οι προθέσεις του φανέρωναν ότι ήταν λιγότερο αγνές από το παρόμοιο «Restless» του Γκας Βαν Σαντ, κι ας ξεκίναγε εκεί η ταινία με μια κηδεία, και τώρα στο « Λάθος Αστέρι» έτσι να τελειώνει, εδώ η σφραγίδα του Χόλιγουντ ήταν εμφανής, με τον τρόπο που το κοινό κατευθύνεται, για να μην αντέξει… και να βγάλει τελικά από τη τσέπη τα χαρτομάντηλα.
Δεν είναι λίγο πράγμα βέβαια, για μια παραγωγή που στόχο έχει τους μεγάλους πολυκινηματογράφους και το ευρύ κοινό, η κεντρική του ηρωίδα από την πρώτη μέχρι και την τελευταία σκηνή να είναι από τη μύτη διασωληνομένη, και στο μισό περίπου του έργου ,η εφηβική αισιοδοξία να τιθασεύεται και να βλέπουμε σύριγγες και να ακούμε για χημειοθεραπείες.
Ο αγγλικός τίτλος της ταινίας, ή για να είμαστε πιο ακριβείς, του πολυαγορασμένου βιβλίου« The Fault in Our Stars» παραπέμπει στον «Ιούλιο Καίσαρα» του Σαίξπηρ, και σε μια πολυφορεμένη και στη χώρα μας ατάκα- για διαφορετικούς λόγους- «Το λάθος, αγαπητέ Βρούτε, δεν βρίσκεται στα άστρα, αλλά μέσα μας». Η αλήθεια είναι ότι μαζί με τους επιστήμονες, ψάχνουμε κι εμείς να βρούμε που βρίσκεται το λάθος, κι όλα αυτά τα παιδιά, είναι καταδικασμένα να μην ρουφήξουν το μεδούλι της ζωής, ούτε ελεύθερα να βιώσουν τα πρώτα σκιρτήματα του έρωτα, όπως με το δικό τους πείσμα θα πετύχουν, η Χείζελ κι ο Γκας.
Η γεννηθείσα το 1991 Σέιλιν Γούντλεϊ και στις γεμάτες ομορφιά καθημερινές της στιγμές -όπως η συμβολική όπως αποδείχθηκε επίσκεψή της στο σπίτι της Άννα Φρανκ- και λίγα λεπτά πιο πριν στο οργισμένο της τετ α τετ της με τον μισάνθρωπο συγγραφέα Βαν Χάουτεν( Γουίλεμ Νταφόε), μας έκανε κι εμάς να αναγνωρίσουμε τις μεγάλες της δυνατότητες, που τις είχαμε δει και το 2011 στο ρόλο της κόρης του Τζορτζ Κλούνεϊ , στους «Απόγονους».
Δυσκολευτήκαμε αρχικά να προσαρμοστούμε, ότι ο παρτενέρ της θα είναι ο ατσαλάκωτος Άνσελ Έλγκορτ, στη πορεία το δέσιμο τους ήταν τόσο ισχυρό, που μας έκανε να αλλάξουμε γνώμη.
Θα θέλαμε από τον σκηνοθέτη Τζος Μπουν να έριχνε τους τίτλους του τέλους νωρίτερα και να διαχειριζόταν διαφορετικά την υποκριτική γκάμα της μητέρας της ηρωίδας, την οποία ερμηνεύει η υποψήφια και για Όσκαρ Λόρα Ντερν ,σε ρόλο πέρα για πέρα συμβατικό για τα μέτρα και τα σταθμά της αμερικανίδας ηθοποιού.
“Το Λάθος Αστέρι” από 19/6 στους κινηματογράφους σε διανομή Odeon