11
ΙΟΥΝΙΟΥ
2020
screeneye.gr
No Comments 30 Views

Οι Διακοπές στην Βενετία( Επανέκδοση)

summertimegreekposter

summertimeposterbig

Ρομαντικό δράμα  100′, Η.Π.Α  1955

Πρωτότυπος Τίτλος: Summertime

Γλώσσα: Αγγλικά

Του  Ντέιβιντ Λην

Με τους  Κάθριν Χέπμπορν, Ροσάνο Μπράτσι

Στην σύντομη ιστορία της 7ής τέχνης, δεν είναι και  λίγοι οι σκηνοθέτες παγκοσμίως, που χαρακτηρίστηκαν ως ιδιοφυίες , θρύλοι, χαράσσοντας διαρκώς νέους δρόμους και εισπράττοντας την αναγνώριση από τους θεατές και τους ειδικούς. Ο σερ Ντέιβιντ Λην βρίσκεται μέσα σε αυτό το πλήθος, αλλά και μέσα σε μια πολύ μικρή ομάδα δημιουργών( μεταξύ αυτών οι Μίλος Φόρμαν, Στανλεϊ Κιούμπρικ) , που τους χαρακτηρίζει η απουσία έστω μίας μεγάλης αποτυχίας, μιας εκτροπής, μιας ταινίας κατά πολύ κατώτερης, από την κλάση και την αξία τους.

“Οι  Διακοπές στην Βενετία” είναι η κινηματογραφική μεταφορά  του μυθιστορήματος  “  Η Ώρα του Κούκου” από τον γνωστό συγγραφέα Άρθουρ Λόρεντς.

summertime5small

Παρά το ότι ο Λην αφήνει το μυαλό του θεατή να χαλαρώσει, εξαιτίας πρώτον,  της αύρας που περιβάλλει το βενετσιάνικο τοπίο καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου και δεύτερον, της τυποποιημένης- σε θεωρητικό επίπεδο- ερωτικής περιπέτειας μεταξύ  της μοναχικής αμερικανίδας τουρίστριας Τζέιν και του αντικέρι Ρενάτο, τελικά, διατηρώντας το ίδιο μοτίβο, που κάποιους ίσως τους κουράσει, θα αναδείξει σαν μέγιστο ατού της ταινίας του, τον αυτοσεβασμό και την ανωτερότητα της ερωτευμένης  ηρωίδας του,  να αποδεχθεί ένα ειδύλλιο γεμάτο εμπόδια, που δεν μπορεί να έχει διάρκεια. Ως εκ τούτου, επιτυγχάνει -όχι εξολοκλήρου αλλά εν μέρει-, να αποκαθηλώσει κάποια από τα πολλά  ταμπού της εποχής(1955) για τον κοινωνικό ρόλο των γυναικών,  όπως ήταν βαθιά ριζωμένος και στο Χόλιγουντ. Βέβαια, αυτό το ερωτικό πάθος δεν μπορεί να συγκριθεί με το αντίστοιχο της Λόρα και του Δρ. Χάρβει στο αριστούργημα του Λην,  στην “Σύντομη Συνάντηση”, μια δεκαετία πιο πριν.

HepburnSummertime1

Η Κάθριν Χέπμπορν, μεσούσης της θριαμβευτικής της καριέρας, προσφέρει έναν μη θορυβώδη και πομπώδη  ρόλο, αλλά άρτιο σε όλα τα επίπεδα. Την βλέπουμε δυνατή και χαρούμενη , αλλά είναι εσωτερικά ανασφαλής , παγιδευμένη σε αντιφάσεις, μη εξαρτώμενη όμως από την ανδρική κυριαρχία, όσο κι αν τα φτερά του έρωτα,  την έσπρωξαν σε μια περίπλοκη σχέση.

Δύο υποψηφιότητες για τα Όσκαρ του 1956

Οι  Διακοπές στην Βενετία” από 11/6 στους κινηματογράφους

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top