Πρεμιέρες… από 13 Νοεμβρίου
1.Ένα Περιστέρι Έκατσε σε Ένα Κλαδί, Συλλογιζόμενο την Ύπαρξή του
Κωμωδία, Δράμα, 101′, Σουηδία 2014
Πρωτότυπος Τίτλος:A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence
Του Ρόι Άντερσον
Με τους Χόλγκερ Άντερσον, Νιλς Γουέστμπλομ, Σαρλότα Λάρσον, Βίκτορ Γκίλενμπεργκ, Λότι Τόρνρος, Γιόνας Γκέρχολμ, Όλα Στένσον
ΠΛΟΚΗ
Σαν να ’ναι οι σύγχρονοι Δον Κιχώτης και Σάντσο Πάντσα, οι Σαμ και Τζόναθαν, δύο πλανόδιοι πωλητές που εμπορεύονται ασυνήθιστα «παιχνίδια», μας μεταφέρουν σε μια καλειδοσκοπική περιπλάνηση στο ανθρώπινο πεπρωμένο. Πρόκειται για ένα ταξίδι που αποκαλύπτει την ομορφιά των απλών στιγμών, την ευτέλεια των άλλων, το χιούμορ και την τραγωδία που κρύβονται μέσα μας, το μεγαλείο της ζωής, καθώς και την απόλυτη αδυναμία της ανθρωπότητας.
Αναλυτική Κριτική+Τρέιλερ
2. Ο Αγγελιοφόρος Πρέπει Να Πεθάνει
Πολιτικό θρίλερ,112′, Η.Π.Α 2014
Πρωτότυπος Τίτλος: Kill The Messenger
Του Μάικλ Κουέστα
Με τους Τζέρεμι Ρένερ, Ρόμπερτ Πάτρικ, Μαίρη Ελίζαμπεθ Γουίνστεντ
ΠΛΟΚΗ
Βασισμένη σε αληθινή ιστορία, η νέα ταινία με πρωταγωνιστή τον Τζέρεμι Ρένερ (“The Avengers”) και σκηνοθέτη τον Μάικλ Κούεστα, δημιουργού του Homeland, επικεντρώνεται στην υπόθεση του βραβευμένου με Πούλιτζερ δημοσιογράφου Γκάρι Γουέμπ. Ο Γουέμπ τόλμησε να τα βάλει με την CIA και άρχισε να ερευνά την πιθανή διασύνδεσή της με κύκλωμα που διακινούσε μεγάλες ποσότητες ναρκωτικών στην Αμερική.
Κριτική
Το Αμερικάνικο παρακράτος στο προσκήνιο αυτής της ταινίας και σε πρώτο πλάνο ένα σκάνδαλο μεγατόνων, που έλαβε χώρα τη δεκαετία του’ 80, ίσως και ισάξιο του Γουότεργκέιτ. Στελέχη της κυβέρνησης Ρήγκαν, του FBI και της CIA υπό τον φόβο της διασποράς των επαναστατικών ιδεών στη Λατινική Αμερική μετά την επικράτηση των Σαντινίστας στην Νικαράγουα, χρηματοδότησαν τους φιλοδυτικούς ντόπιους αντιπάλους τους,τους αποκαλούμενους Κόντρας. Θέλοντας να αποφύγουν την άμεση χρηματοδότηση, έκαναν τα κλειστά μάτια στη διακίνηση κοκαΐνης των Κόντρας μέσα σε αμερικανικό έδαφος. Πωλούσαν ναρκωτικά και αγόραζαν όπλα για να αντιμετωπίσουν τους Σαντινίστας. Κάποιες συλλήψεις εμπόρων ναρκωτικών το 1986,σκεπάστηκαν από την τότε αμερικανική ηγεσία, αλλά 10 χρόνια αργότερα η βόμβα έσκασε στα χέρια του Μπιλ Κλίντον, όταν ο δημοσιογράφος μιας μικρής εμβέλειας εφημερίδας ο Γκάρυ Γουέμπ,έπειτα από έρευνα, έγραψε για αυτό το σκάνδαλο και δημιουργήθηκε πραγματικός πανικός.
Η ταινία στις αρχικές της στιγμές θυμίζει το αντίστοιχο θρίλερ ” Όλοι Οι Άνθρωποι του Προέδρου”, στην επικίνδυνη προσπάθεια του Γουέμπ να δέσει την ιστορία πριν αποφασίσει να την δημοσιοποιήσει. Ο σκηνοθέτης Μάικλ Κουέστα αδικαιολόγητα μεταπηδάει από την πολιτικό-δημοσιογραφική ίντριγκα σε οικογενειακά μονοπάτια και στη σχέση του ήρωα μας με τη γυναίκα και τα παιδιά του, τη στιγμή που οι μυστικές υπηρεσίες τον απειλούν με διάφορους τρόπους και τον εκβιάζουν για τη δημοσιοποίηση μιας παλιάς εξωσυζυγικής του περιπέτειας. Το δυνατό κι έντονο αρχικό τέμπο ξεφουσκώνει, ο Κουέστα δεν μπορεί να συνδέσει τις παράλληλες του ιστορίες και οδηγείται σε ένα φινάλε τύπου ντοκιμαντέρ, με διάσπαρτες εικόνες και συνεντεύξεις περιφερειακών προσώπων αυτού του σκανδάλου( η άποψη του νυν αντιπροέδρου της αμερικανικής κυβέρνησης Τζον Κέρι, οι εκδηλώσεις διαμαρτυρίας της κοινότητας των μαύρων του Λος Άντζελες για να βγουν όλα τα στοιχεία στο φως) μέχρι το βραβείο Πούλιτζερ που θα απονεμηθεί στον Γουεμπ λίγα χρόνια πριν βρεθεί νεκρός στο σπίτι του στην Καλιφόρνια, σε ηλικία 49 ετών. Το πόρισμα για τα αίτια του θανάτου του έγραφε “αυτοκτονία”.
3. Δύο Ανάσες
Δράμα,91′, Γαλλία 2014
Πρωτότυπος Τίτλος: Respire
Της Μελανί Λοράν
Με τους Τζοζεφίν Ζάπι,Λου Ντε Λαζ,Ιζαμπέλ Καρέ,Κλερ Καίμ, Ροσάν Ντουράν Καμίγ Κλαρίς
ΠΛΟΚΗ
Η Τσάρλι, είναι δεκαεφτά χρονών. Είναι ταλαντούχα και όμορφη, αλλά παράλληλα βουτηγμένη στις αμφιβολίες και η καθημερινότητά της βρίθει απογοητεύσεων. Κάποια στιγμή, εισβάλει στη ζωή της η Σάρα, ένα διαφορετικό νέο κορίτσι, όμορφο και με περισσό θράσος. Ανάμεσα στις δυο κοπέλες θα ξεκινήσει μια δυνατή φιλία, όμως ο χαρακτήρας της υπέροχης αλλά εύθραυστης Τσάρλι δε μπορεί να αντέξει για πολύ τα τερτίπια και τις τσαχπινιές της απρόβλεπτης Σάρα… Οι τρόποι για να την κρατήσει για πάντα ως αποκλειστική της φίλη είναι πολλοί, ποιον θα διαλέξει όμως η Τσάρλι, στην ευαίσθητη ψυχολογική κατάσταση που βρίσκεται;
Κριτική
Η δεύτερη σκηνοθετική δουλειά της Μελανί Λοράν, είναι εμπνευσμένη από το νεανικό μυθιστόρημα της Αν- Σοφί Μπρασμ και προβλήθηκε πρόσφατα στο Φεστιβάλ Καννών, στην λιγότερο προβεβλημένη κατηγορία ” Εβδομάδα Κριτικής”. Η συμμετοχή της ταινίας στη σημαντικότερη κινηματογραφική διοργάνωση της υφηλίου, ίσως να είναι κι ο βασικός λόγος της αγοράς του έργου από Έλληνα διανομέα. Αυτό που είδαμε δεν δικαιολογεί τα μεγάλα λόγια και τους επαίνους, αντίθετα δίδεται η εικόνα της συρραφής διάφορων διάσπαρτων ιδεών από το σύγχρονο Γαλλόφωνο σινεμά , ξεκινώντας από τον αργόσυρτο ρυθμό, συνεχίζοντας με τον μονόπλευρο πλατωνικό έρωτα μιας γυναίκας για κάποιαν άλλη-φέρνοντας μας στο νου- σε διάφορες στιγμές- τη ” Ζωή της Αντέλ”του Αμπντελατίφ Κεσίς για να περάσει ο θεατής μέσα από μεγάλα χρονικά διαστήματα κινηματογραφικής πλήξης και να καταλήξει περισσότερο ως κινηματογραφικό τρικ και λιγότερο ως ουσιαστική επιλογή , να μας θυμίσει τις τελευταίες σκηνές από την “Αγάπη” του Χάνεκε. Το εφηβικό στρες, οι οικογενειακές συγκρούσεις, το πρώτο σκίρτημα του έρωτα -χωρίς ανταπόδοση- αλλά και η εκμετάλλευση-τα καψόνια που υφίστανται οι εσωστρεφείς χαρακτήρες , με τον τρόπο που η Λοράν τα δομή ,δεν δικαιολογούν ταινία μεγάλου μήκους. Αν υπάρχει κάτι άξιο λόγου στις ” Δύο Ανάσες” είναι η παρουσία των δύο κοριτσιών Τζοζεφίν Ζάπι-Λου Ντε Λαζ, σε ένα παιχνίδι εσωτερικών ρόλων και έντονων προσωπικών συγκρούσεων και αμφιταλαντεύσεων. Η Γαλλία εξακολουθεί να βγάζει ηθοποιούς πρώτης κλάσης.
4. Μεταμόρφωση
Θρίλερ,120′, Ή.Π.Α 2014
Πρωτότυπος Τίτλος: Horns
Του Αλεξάντερ Άζα
Με τους Ντάνιελ Ράντκλιφ, Τζούνο Τεμπλ, Τζο Άντερσεν, Μαξ Μινγκέλα
ΠΛΟΚΗ
Ο Ιγκ Πέρις αντιμετωπίζει βαριές κατηγορίες για το βιασμό και τη δολοφονία της κοπέλας του. Το έγκλημα όμως συνέβη ένα βράδυ που ο ίδιος ήταν πολύ μεθυσμένος με αποτέλεσμα να μην θυμάται τίποτα. Το επόμενο πρωί ξυπνά και ανακαλύπτει ότι στο μέτωπο του έχουν φυτρώσει κέρατα. Τα κέρατα δεν γίνονται ορατά από τους άλλους αλλά έχουν την μεταφυσική ιδιότητα να εκμαιεύουν ομολογίες για εγκληματικές πράξεις. Ο Ιγκ, αποφασίζει να εκμεταλλευτεί αυτή την ιδιότητα, να ανακαλύψει ποιος διέπραξε το στυγερό έγκλημα και να εκδικηθεί.
Επίσης κυκλοφορεί η οικογενειακή ταινία του 2012 ” Το Παιδί Ζιγκ Ζαγκ”
RELATED ARTICLES
-
-
-
Ταξίδι στην Ιταλία
24/06/2015, 15:45 -
Πρεμιέρες… από 30 Απριλίου
29/04/2015, 18:00
Οι Τελευταίες Αναρτήσεις
-
10/04/2024, 18:23 Τοτέμ
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης Η αγάπη, η ενότητα, η αλληλοβοήθεια, η
Διαβάστε Περισσότερα... -
28/02/2024, 23:31 Άκουσέ με
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Στεναχωριέμαι που δεν μπορώ να επικοινωνήσω
Διαβάστε Περισσότερα... -
21/02/2024, 18:08 Perfect Days
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Ποιητή των δρόμων» τον αποκαλούσαν οι
Διαβάστε Περισσότερα... -
20/02/2024, 15:04 O ισραηλινός σκηνοθέτης Άμος Γκιτάι ζητάει modus vivendi στη Μέση Ανατολή. «Η Άντρεα Παίρνει Διαζύγιο» ξεχωρίζει στο Πανόραμα
Ανταπόκριση-κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Το κινηματογραφικό
Διαβάστε Περισσότερα... -
18/02/2024, 03:55 74 Μπερλινάλε: Στο προσκήνιο η τραγική ιστορία της Χίλντε Κόπι, η μεταφυσική Arcadia και η Παλαιστίνη
Ανταπόκριση και κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου
Διαβάστε Περισσότερα... -
16/02/2024, 15:34 « Το Αγαπημένο μου Κέικ». Το ιρανικό σινεμά εξακολουθεί και στην Μπερλινάλε να συγκλονίζει
Κριτική από Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Έξοχη αναπαράσταση των ανθρώπινων
Διαβάστε Περισσότερα...