22
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
2018
screeneye.gr
No Comments 16 Views

Τα Καλύτερα Έρχονται(Bright Days Ahead)

Bright Days AheadPOSTER2520OUTFACE

Bright Days AheadPOSTER1

Της Μαριόν Βερνού

Με τους Φανί Αρντάν, Λοράν Λαφίτ, Πατρίκ Σενέ

Αισθηματική, 94΄, Γαλλία 2013, Πρωτότυπος Τίτλος:«Les beaux jours» Γλώσσα: Γαλλικά

Η παντρεμένη εξηντάρα οδοντίατρος Καρολίν (Φανί Αρντάν), μόλις συνταξιοδοτήθηκε και έχει μια μεγάλη πρόκληση μπροστά της. Πώς να διαχειριστεί τον άφθονο πλέον χρόνο στην αδόκιμη και ασχημάτιστη ακόμα νέα ζωή της; Η πρώτη ενστικτώδης αντίδραση της είναι να αφιερώσει όλο τον ελεύθερο χρόνο της σε θέματα καθημερινότητας. Γρήγορα διαπιστώνει την παγίδα της ανίας που κρύβεται πίσω από αυτό και αποφασίζει να αλλάξει στάση. Έτσι αναζητάει διέξοδο στο δώρο γενεθλίων της, μια κάρτα μέλους σε club συνταξιούχων.

Bright Days AheadPHOTO1

Εκεί ανακαλύπτει όχι μόνο τις ευχάριστες στιγμές που μπορεί να σου χαρίσει ένα μάθημα αγγειοπλαστικής, πληροφορικής ή χορού αλλά και το απρόσμενο δώρο του έρωτα. Ο νεαρός Ζιλιέν (Λοράν Λαφίτ), ο δάσκαλος στο μάθημα της πληροφορικής, την φλερτάρει και η Καρολίν βρίσκεται αντιμέτωπη με μια πρωτόγνωρη, άβολη αλλά και τόσο απελευθερωτική κατάσταση.  

 Bright Days AheadPHOTO2

Τυπικό γαλλικό σινεμά χαρακτήρων, διαπροσωπικών σχέσεων, ερωτικής θύελλας και προβληματισμού γύρω από τον έρωτα, το σεξ και τις πολύπλευρες εκδοχές τους. Το θέμα του αταίριαστου ηλικιακά έρωτα, δηλαδή του έρωτα γύρω από ένα μεγάλου σε ηλικία κι ενός νεαρού ατόμου, είναι τόσο παλιό όσο η ιστορία του σινεμά. Ενώ όμως η εικόνα ενός γερασμένου άντρα με μια νεαρή ερωμένη θεωρείται από φυσιολογική έως και άξια ευσήμων, το αντίθετο – η γηρασμένη γυναίκα κι ο νεαρός εραστής της-  προκαλεί αίσθηση και ειρωνικά σχόλια ακόμη και σήμερα. Η ταινία της Μαριόν Βερνού σεναριογράφου και σκηνοθέτιδος δυνατών αισθηματικών δραμεντί («Love, etc.», «Rien a Faire», «A Boire») έρχεται να καταρρίψει αυτό το ταμπού, με δυνατή και ξεκάθαρη ματιά. Ο παροιμιώδης ρεαλισμός και η απλότητα της γραφής πρόσφέρουν ισχυρές βάσεις στο μυθιστόρημα της Φανί Σεζνέλ με τίτλο «Une Jeune Fille aux Cheveux Blancs», που διασκεύασε η Βερνού ώστε να διηγηθεί το χρονικό ενός καταδικασμένου μεν αλλά και τόσο καθοριστικού για τις ζωές των εμπλεκόμενων προσώπων έρωτα. Μάλιστα πολύ εύστοχα υποβίβασε το θέμα της «απιστίας» σε ρόλο δευτεραγωνιστή, δίνοντας το χώρο απεριόριστης ελευθερίας στη σχέση της Καρολίν με τον Ζιλιέν για να δημιουργήσει σκηνές απείρου κάλους.

Bright Days AheadPHOTO3

Τόσο κωμικού όσο και δραματικού. Χωρίς ίχνος ναρκισσισμού, δίχως σκοπιμότητες ή ανάγκη επιβεβαίωσης από το κοινωνικό περίγυρο και με συστατικά του την αυθόρμητη, αφοπλιστική αλήθεια της καρδιάς που δεν ακούει σε στερεότυπα ή προβλέψιμες νόρμες, ο έρωτας τους είναι μοιραίο να πετύχει για… όσο κρατήσει. «Θέλω να μου πεις πως θα τελειώσει» λέει η ώριμη Καρολίν στο νεαρό εραστή της. «Μην ανησυχείς», της απαντάει αυτός, «όταν τελειώσει θα το καταλάβεις πρώτη εσύ. Οι γυναίκες δεν είναι εκείνες που το καταλαβαίνουν πάντα πρώτες;». Τραγική φιγούρα φυσικά μέσα σε όλο αυτό το σκηνικό είναι ο σύζυγος της Καρολίν, που τον υποδύεται μοναδικά ο εξαιρετικός Πατρίκ Σενέ.

Bright Days AheadPHOTO4

Η κάμερα της Βερνού σε όλη τη διαδρομή της ιστορίας παραμένει σε χαμηλά ύψη. Γλυκόπικρη, ανθρώπινη, συγκινητική αλλά δίχως υπερβολές ή μελό ξεσπάσματα, αναδεικνύεται σε ψύχραιμη χρονικογράφο των γεγονότων. Στο κέντρο του κάδρου της Βερνού στέκει η αγέρωχη και σιωπηλή φιγούρα της Αρντάν. Το αινιγματικό και μελαγχολικό χαμόγελο της, περικλείει τη σοφία μιας ζωής που οδηγείται στο πιο έντονο από τα απρόβλεπτα, ύστατα κεφάλαια της. Δύσκολο να το διαχειριστεί με τους κατάλληλους χειρισμούς ο οποιοσδήποτε. Η Καρολίν το γνωρίζει αυτό και αφήνει τη μοίρα της ελεύθερη να την οδηγήσει όπου θέλει αυτή. Ξέρει ότι στο τέλος κάτι καλό θα μείνει. Η κατάληξη της διαδρομής για την ηρωίδα είναι ο ορισμός της μαγείας που ντύνει τη ζωή. Σε μια ανεπανάληπτη τελική σεκάνς στην θάλασσα, η ζωή παρουσιάζεται σε όλη της την μεγαλοπρέπεια, όπως θα έπρεπε να είναι κι όχι όπως είναι. Θα είχε ενδιαφέρον πάντως να δούμε τι αποτέλεσμα θα είχε η ίδια ακριβώς ταινία αν στην θέση της Αρντάν, που ήταν υποψήφια για Σεζάρ όπως κι ο Σενέ, βρισκόταν μια λιγότερο αισθησιακή και φινετσάτη ηθοποιός. Προφανώς θα μιλάγαμε τώρα για μια άλλη ταινία…

“Τα Καλύτερα Έρχονται” από 26/6 στους κινηματογράφους σε διανομή Feelgood

About the author:
Has 57 Articles

Γεννήθηκε στη Νίκαια και μεγάλωσε στον Πειραιά. Το μικρόβιο του σινεμά το κόλλησε στο ΣΙΝΕΑΚ τη μόνη πλέον αίθουσα της πόλης- κάποτε είχε 10. Βρίσκει το αμερικανικό σινεμά ασυναγώνιστο τεχνικά, το ευρωπαϊκό συγκινητικά ουμανιστικό και το ασιατικό από άλλο πλανήτη- δεν είναι απαραίτητα κακό αυτό. Αγαπάει την Ανδαλουσία και το Παρίσι, ενώ θα μπορούσε να ζει μόνιμα σε ένα αεροδρόμιο όπως ο Τομ Χανκς στο «Terminal». Η λαχτάρα του για σινεμά είναι ακόρεστη. Όπως είπε κι ο αγαπημένος του Αντονιόνι «κάνουμε ταινίες για να γίνουμε πιο υπέροχοι». Εκείνος αρκείται στο να «βλέπουμε όσο το δυνατόν περισσότερες ταινίες: αν έτσι γίνουμε πιο υπέροχοι, ακόμη καλύτερα». Από το 1995 εργάζεται ανελλιπώς ως κριτικός κινηματογράφου.

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top