Το μήνυμα του Χόλιγουντ και οι αποδέκτες του μέσα από τη βράβευση του ” The Shape of Water”
Σχόλιο Ιάκωβος Γωγάκης
Η τελετή των ενενηκοστών βραβείων Όσκαρ, είχε λιγότερες εκπλήξεις απ’ ότι περιμέναμε. “ Η Μορφή του Νερού” του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, έχοντας εξασφαλίσει 13 οσκαρικές υποψηφιότητες κέρδισε εν τέλει 4 Όσκαρ( Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Soundtrack, Production Design).
Μπορεί στην φετινή τελετή, τα στοχευμένα σχόλια κατά του Αμερικανού Προέδρου να ήταν σαφώς λιγότερα από τα περυσινά, αλλά οι ακραίες θέσεις του Τραμπ και η διακυβέρνησή του- εμμέσως πλην σαφώς- καθόρισαν και τις φετινές βραβεύσεις.
Ο Ντελ Τόρο έγινε ο τρίτος Μεξικανός σκηνοθέτης που κερδίζει το μεγάλο βραβείο, μετά τον Αλεχάντρο Ιναρίτου( Birdman) και τον Αλφόνσο Κουαρόν( Gravity) και ο πρώτος…στην εποχή Τραμπ. “ Η Μορφή του Νερού” δεν ήταν μόνο μια ιστορία αγάπης ανάμεσα σε δύο δυσλειτουργικές “ μορφές”, αριστοτεχνικά σκηνοθετημένη , αλλά κι ένα σχόλιο για τον διαχρονικό ρατσισμό της πλειοψηφίας των Αμερικανών.
Η βράβευση της συγκεκριμένης ταινίας-ανεξαρτήτως των ενστάσεων που κι εμείς έχουμε, στο εάν ήταν η καλύτερη από τις υποψήφιες- αποδεικνύει πως στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι κοινωνικοπολιτικές αντιθέσεις, έχουν μεγαλύτερη σημασία για τους Αμερικανούς -και για τον κόσμο του Χόλιγουντ- απ’ότι τα σεξουαλικά σκάνδαλα και -το μήλο της έριδος-, τον παραγωγό Γουάινστιν.
Ο ηθοποιός και οικοδεσπότης της τελετής, ο Τζέιμς Κρίστιαν Κίμελ στον 11λέπτο μονόλογό του, με δεικτικό χιούμορ σχολίασε το σκάνδαλο Γουάινστιν, τις σεξουαλικές παρενοχλήσεις και τον υποβαθμισμένο ρόλο των γυναικών στην κινηματογραφική βιομηχανία. “ Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε πια τέτοιες συμπεριφορές…πρέπει ( στο Χόλιγουντ) να δώσουμε το παράδειγμα”.
Πέρασε κι ένα μήνυμα, μέσα από ένα έξυπνο σχόλιο. ” Το αγαλματίδιο των Όσκαρ…δεν έχει πέος”. Ήταν ένας έμμεσος τρόπος, για να πει, πως υπάρχουν κι άλλα σοβαρότερα θέματα από το political correctness, αλλά κι ένας τρόπος να υποβαθμίσει τη συζήτηση περί σεξουαλικών σκανδάλων. Με τακτ έδωσε το στίγμα του, τι είναι σοβαρότερο,ειρωνευόμενος τις απόψεις του Aμερικανού προέδρου για τις φυλετικές διακρίσεις και για τους μετανάστες. Πήρε τον τίτλο της ταινίας “ Get Out”( του Αφροαμερικανού Τζόρνταν Πιλ)και το συνέδεσε με την μεταναστευτική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ.
Επίσης, οι στίχοι του ράπερ Lonnie Rashid Lynn, Jr., που ανέβηκε στη σκηνή του Dolby Theatre, ήταν επίσης -πολιτικά- αιχμηροί.
Το Χόλιγουντ παίρνει και φέτος θέση, κάνει ισχυρότερη αντιπολίτευση από τους Δημοκρατικούς και κάποιες βραβεύσεις είχαν και φέτος την σημασία τους.
RELATED ARTICLES
-
-
-
Προέναρξη 74ης Μπερλινάλε…με το δεξί!
15/02/2024, 02:10 -
Τα Παιδιά του Χειμώνα
23/01/2024, 23:56
Οι Τελευταίες Αναρτήσεις
-
10/04/2024, 18:23 Τοτέμ
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης Η αγάπη, η ενότητα, η αλληλοβοήθεια, η
Διαβάστε Περισσότερα... -
28/02/2024, 23:31 Άκουσέ με
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Στεναχωριέμαι που δεν μπορώ να επικοινωνήσω
Διαβάστε Περισσότερα... -
21/02/2024, 18:08 Perfect Days
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Ποιητή των δρόμων» τον αποκαλούσαν οι
Διαβάστε Περισσότερα... -
20/02/2024, 15:04 O ισραηλινός σκηνοθέτης Άμος Γκιτάι ζητάει modus vivendi στη Μέση Ανατολή. «Η Άντρεα Παίρνει Διαζύγιο» ξεχωρίζει στο Πανόραμα
Ανταπόκριση-κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Το κινηματογραφικό
Διαβάστε Περισσότερα... -
18/02/2024, 03:55 74 Μπερλινάλε: Στο προσκήνιο η τραγική ιστορία της Χίλντε Κόπι, η μεταφυσική Arcadia και η Παλαιστίνη
Ανταπόκριση και κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου
Διαβάστε Περισσότερα... -
16/02/2024, 15:34 « Το Αγαπημένο μου Κέικ». Το ιρανικό σινεμά εξακολουθεί και στην Μπερλινάλε να συγκλονίζει
Κριτική από Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Έξοχη αναπαράσταση των ανθρώπινων
Διαβάστε Περισσότερα...