24
ΙΟΥΛΙΟΥ
2019
screeneye.gr
No Comments 27 Views

Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ

χεντριξ
χεντριξ
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης
Από τον Κύπριο σκηνοθέτη Μάριο Πιπερίδη, είναι σκηνοθετημένη η ταινία ” Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ”, η οποία κέρδισε το 
Βραβείο Καλύτερης Ξένης Ταινίας στο Φ. Τραιμπέκα της Νέας Υόρκης.
Ο Γιάννης είναι μουσικός και ζει στην αποκαλούμενη πράσινη γραμμή, που χωρίζει την  Κυπριακή Δημοκρατία, από τα εδάφη που κατέχει η Τουρκία.  Το  κορίτσι του θα τον  αφήσει, για να ζήσει την καθωσπρέπει αστική ζωή( συμβατική σχέση, ωραίο αμάξι, μεγάλο σπίτι)  και η μόνη του παρηγοριά, είναι ο σκύλος του, ο Τζίμι( Χέντριξ).  Ο Τζίμι θα βρεθεί στην ” άλλη όχθη”, όπου δεν επιτρέπεται η επανεισδοχή στις ελεύθερες περιοχές των  ζώων, μόνο των ανθρώπων. Έτσι λοιπόν ο νεαρός μουσικός, θα χρησιμοποιήσει κάθε πιθανό κι απίθανο τρόπο για να βρεθεί ξανά με το σκυλάκι του. Ο Γιάννης θα γνωρίσει -μεταξύ άλλων-,έναν έποικο από την Τουρκία, ο οποίος ψάχνει το ευρωπαϊκό διαβατήριο για να ξεφύγει από ένα “κράτος”, όπου τον θεωρούν ξένο, όπως ίσως αισθάνεται κι ο Γιάννης  στα ελληνοκυπριακά εδάφη  . 
Ο Πιπερίδης, αποφεύγει να προσδώσει έντονη πολιτική χροιά στο δημιούργημά του και καταγράφει με ειρωνική και πικρό-χιουμορίστικη διάθεση το παράλογο του πράγματος, όπου  μια πόλη ( Λευκωσία) κι ένα μικρό νησί   ταλανίζονται για δεκαετίες από τη διαίρεση, από τις συνοριογραμμές, από τη βαρεμάρα των οργάνων της τάξης( βλέπε και περίπτωση μανιακού δολοφόνου) κι από τη συνήθεια και από την   αποδοχή της διαιώνισης αυτής της κατάστασης.
Αντιθέτως, όταν ο ήρωάς του θα βρεθεί “απέναντι”, προσπαθώντας να φυγαδεύσει τον Χέντριξ( παρέα με την πρώην του), τότε εμφανίζονται τα πρώτα  τρωτά σημεία του σεναρίου, όπου ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης, πλάθει τη σχέση του Γιάννη, με τους τουρκοκύπριους και με τον έποικο, χωρίς να έχει ισχυρή αφηγηματική βάση αλλά και μια πολιτική ματιά μέσα από το βλέμμα των ελληνοκυπρίων. 
 Είναι και μια ταινία για τους καλλιτέχνες που προσπαθούν να επιβιώσουν, σε ένα πλαίσιο ασφυχτικό για όσους ασχολούνται με τις  τέχνες.
Το απλοϊκό και παράλληλα καυστικό σινεμά του Φατίχ Ακίν, βρίσκεται στη μνήμη μας. Άλλωστε ο πρωταγωνιστής της ταινίας είναι γνώριμος μας  από τις ταινίες του Ακίν ( Αδάμ Μπουσδούκος), ενώ το σινεμά του Πιπερίδη, βρίσκεται στην ίδια κατεύθυνση με τη νέα γενιά Ισραηλινών και Παλαιστινίων σκηνοθετών.

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top