11
ΙΟΥΝΙΟΥ
2020
screeneye.gr
No Comments 24 Views

Όσο Είμαστε Νέοι

While We're Younggreekout

While We're Young1

Κοινωνική Κωμωδία, 97′, Η.Π.Α 2014

Πρωτότυπος Τίτλος: While We’re Young

Γλώσσα: Αγγλικά

Του  Νόα Μπάουμπαχ

Με τους   Μπεν Στίλερ, Ναόμι Γουότς, Άνταμ Ντράιβερ, Αμάντα Σέιφριντ, Άνταμ Χόροβιτζ

Ο Νόα Μπάουμπαχ με μια πλειάδα ταινιών, με πιο πρόσφατη το «Frances Ha» το οποίο αγαπήθηκε από τους περισσότερους κριτικούς, ξανασυναντά τον Μπεν Στίλερ με τον οποίο συνεργάστηκε στο «Δεν σκέφτομαι άρα υπάρχω» σε μια κωμωδία για την κρίση της μέσης ηλικίας και τα επαγγελματικά, προσωπικά, υπαρξιακά, ηθικά αδιέξοδα που μπορεί να προκύψουν.

Στο «Όσο είμαστε νέοι» ο Μπεν Στίλερ είναι ο Τζος, παντρεμένος με την Κορνήλια (Ναόμι Γουότς) αλλά δεν έχουν κάνει παιδιά σε αντίθεση με τους φίλους τους. Ο Τζος προσπαθεί να τελειώσει το ντοκιμαντέρ που ετοιμάζει εδώ και χρόνια όταν ένα νεαρό ζευγάρι, ο Τζέιμι και η Ντάρμπι (Άνταμ Ντράιβερ και Αμάντα Σάιφρεντ) θα βρεθούν στο δρόμο τους. Μέσα από το πάντρεμα των δύο διαφορετικών γενεών, ο Τζος και η Κορνήλια θα αναβιώσουν τη χαμένη τους νιότη τους με τίμημα την απομάκρυνσή τους από τα ζευγάρια της ηλικίας τους, τα οποία αδυνατούν να κατανοήσουν το νέο τρόπο ζωής και το δέσιμό τους με το νεαρό ζευγάρι.

Μέσα από την πλοκή της ιστορίας και την εξέλιξή της, ο Μπάουμπαχ εγείρει διάφορα διλήμματα που αφορούν το πέρασμα του χρόνου χωρίς να παίρνει απαραίτητα θέση στο δίπολο νεός-μεσήλικας που δημιουργεί. Υπάρχει μια κριτική στάση τόσο απέναντι στον Τζος και στην Κορνήλια, που φαίνεται να «νιώθουν παιδιά» (αλλά δεν είναι) και στον Τζέιμι και την Ντάρμπι που θεωρούν το «παλιό» ως «κουλ», επηρεασμένοι από την χίπστερ κουλτούρα. Αυτό που έχει σημασία είναι να μην αποποιείσαι την ηλικία στην οποία βρίσκεσαι. «Οι νέοι δεν είναι κακοί, απλά είναι νέοι». Και το «να ανοίξεις την πόρτα στους νέους» τελικά έχει τα θετικά του και τα αρνητικά του από τη στιγμή που παίρνεις απόψεις που υπό άλλες συνθήκες θα σου στερούνταν. Αρκεί να μην μείνεις μόνο στην εμφάνιση (βλέπε καπέλα) αλλά να κεντρίσεις τον εσωτερικό σου κόσμο, να αμφισβητησεις, να αναζητήσεις και ν’αναζητηθείς ωστε να ωριμάσεις ξανά σαν άνθρωπος και όχι μόνο ηλικιακά.

While We're Young2

Υπάρχει όμως και ένα δεύτερο επίπεδο που κυλάει αφηγηματικά, παράλληλα με τη διαφορά των γενεών: η ουσία της ίδιας της τέχνης. Ο Μπάουμπαχ επιστρατέυει Γκοντάρ και Φλάχερτι για να ορίσει το «αυθεντικό» στον κινηματογράφο. Τί είναι αληθινό; «Να κινηματογραφήσεις τα σκυλιά χωρίς να παρέμβεις» ή να κατευθύνεις με υποκειμενικό τρόπο την κινηματογραφική ροή για να φτάσεις στην ουσία μιας ταινίας; «Αν θέλεις να κάνεις ένα ντοκιμαντέρ αυτόματα πρέπει να πας στη μυθοπλασία κι αν θες να δώσεις τροφή στη μυθοπλασία σου πρέπει να γυρίσεις πίσω στην πραγματικότητα» είπε ο Γκοντάρ. Ο Μπάουμπαχ μεταξύ σοβαρού και αστείου φτιάχνει μια μυθοπλαστική ταινία για έναν ντοκιμαντερίστα που εμπλέκεται σε ένα ντοκιμαντέρ που παραποιεί την αλήθεια με μυθοπλαστικές τεχνικές.

While We're Young3

Πόσες ταινίες ακόμα να αντέξει κανείς για τη κρίση της μέσης ηλικίας όταν έχει εξαντλήσει το θέμα ο Γούντι Άλεν; Ναι αλλά είχε μέσα τελετή με σαμάνους με χρήση αγιαχουάσκα; Γιατί να ξαναδείς μια άλλη εκδοχή του «Όλα για την Εύα»; Γιατί εδώ ο σκηνοθέτης μιλάει για την λανθασμένη εξομοίωση της επιτυχίας με την ευτυχία, επανατοποθετώντας της στον σύγχρονο κόσμο με μια φρεσκάδα και ελαφράδα που κρύβει μέσα της βαρύτητα.

Το τέλος κυκλικό φαινομενικά συμβατικό από ένα ζευγάρι που απομακρύνθηκε από τα στερεότυπα ιδανικά της οικογενειακής ζωής για να τα ενστερνιστεί. Φαινομενικά συμβατικό γιατί το τελευταίο πλάνο, αν όχι τόσο καυστικό όπως σε ταινίες του Σολοτζ, μας δείχνει ένα παιδί με ένα κινητό τηλέφωνο. Το αν αυτό είναι ελπιδοφόρο ή σκοτεινό αφήνεται στην κρίση του θεατή. Το σίγουρο είναι όσο κι αν είμαστε νέοι πάντα θα υπάρχει μια γενιά που θα μας ξεπερνάει. Τίποτα δεν είναι μόνιμο. Εκτός κι αν είσαι στη μέση ηλικία οπότε δοκίμασε να γελάσεις με τον φίλο σου α λα «Louie CK» ακόμα και για την μόνιμη αρθρίτιδα. Το γέλιο κόβει χρόνια, με ή χωρίς καπέλο. Και δένει πολύ όμορφα με τον Μπάουμπαχ.

                    " Όσο Είμαστε Νέοι" από 25 Ιουνίου στους κινηματογράφους σε διανομή Spentzos

About the author:
Has 67 Articles

H Ελίνα Τραϊφόρου σπούδασε κινηματογράφο στο Reading της Αγγλίας και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές πάνω στο σενάριο και τη σκηνοθεσία στο Sheffield. Δίδαξε θεωρία κινηματογράφου στο Ash in Art και έχει γυρίσει ταινίες μικρού και μεσαίου μήκους, κυρίως ντοκιμαντέρ. Έχει εντρυφήσει στο πολωνικό σινεμά και ιδιαίτερα στη φιλμογραφία του Κριστόφ Κισλόφσκι. Έχει εκδώσει επίσης διάφορες ποιητικές συλλογές.

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top