10
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
2024
screeneye.gr
No Comments 73 Views

Πρεμιέρες… από 28 Μαΐου

movies in cinemas
Επιμέλεια- Κριτικές Ιάκωβος Γωγάκης, Ελίνα Τραιφόρου

 

1. Μανταρίνια 

MANTARINIA

Πολεμικό δράμα, 87′, Εσθονία 2013

Πρωτότυπος Τίτλος: Mandariinid/Tangerines

Γλώσσα:  Εσθονικά/Ρωσικά/Γεωργιανά

Του Ζάζα Ουρουσάντζε

Με τους   Λέμπιτ Ούλφσακ, Έλμο Νουγκάνεν, Γκιόργκι Νακασίντζε, Μίσα Μέσκι, Ράιβο Τρας

ΠΛΟΚΗ

1992, Αμπχαζία. Ένας Εσθονός καλλιεργητής μανταρινίων περιθάλπει με περίσσια ανθρωπιά δύο βαρειά τραυματισμένους από αντίπαλα στρατόπεδα. Ο ένας μισθοφόρος Τσετσένος και ο άλλος Γεωργιανός. Η συμβίωση κάτω απο την στέγη του γενναιόδωρου Εσθονού θα τους κάνει να καταλάβουν ότι περισσότερα πράγματα τους ενώνουν, παρά τους χωρίζουν.

ΚΡΙΤΙΚΗ

Ουμανιστική παραβολή για τις καταστροφικές συνέπειες του πολέμου, έχοντας για οδηγό μια λιγότερο γνωστή φιλονικία, το 1992 στον ορεινό Καύκασο, μεταξύ των επιθυμούντων για αυτοδιάθεση κατοίκων της Αμπχαζίας( μέχρι τη δεκαετία του ’50 η πλειοψηφία ήταν Έλληνες) και του Γεωργιανού στρατού, στο αποκορύφωμα της εμφύλιας σύρραξης.

Ο Εσθονός Ζάζα Ουρουσάντζε τοποθετεί στον πυρήνα της κινηματογραφικής του ταινίας μόνο άντρες, τέσσερις εν προκειμένω, με μοναδική γυναικεία «παρουσία», τη φωτογραφία σε μεταλλικό κάδρο, ενός όμορφου νεαρού κοριτσιού. Με ανεπιτήδευτη τεχνική απλότητα, χωρίς εφέ, χρησιμοποιώντας τουλάχιστον τρεις φορές το ίδιο καταπληκτικό μουσικό κομμάτι από βιολί και τοποθετώντας το σκηνικό του -ως επί το πλείστον-,στην κουζίνα μιας οικείας, εν είδει θεατρικού σκηνικού, χρησιμοποιεί τα φρούτα ως σύμβολο της καρποφορίας και της γέννησης, αλλά επίσης του μαρασμού και του θανάτου, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για τις οδυνηρές συνέπειες του τυφλού φανατισμού και της μισαλλοδοξίας, παράλληλα επιτυγχάνει να αναδείξει την ανάγκη για κοινή συμπόρευση των διαφορετικών εθνοτήτων και των διαφορετικών θρησκειών. Συνδετικός κρίκος, ο πράος και ειρηνοποιός πρωταγωνιστής του, ο Ίβο, τον οποίο ερμηνεύει ο Εσθονός ηθοποιός Λέμπιτ Ούλφσακ, φτυστός ο αυστρακός σκηνοθέτης Μίκαελ Χάνεκε.

Η αφηγηματική δράση χαρακτηρίζεται από τη στατική της δομή και μια διαδικαστικού τύπου περιγραφικότητα( επί παραδείγματι η ανησυχία του Μάρκους και του Ίβο για την άμεση ανάγκη βοήθειας για τη συγκομιδή των μανταρινιών), πυροδοτώντας -σε ένα άλλο επίπεδο- ενίοτε λεκτικές συγκρούσεις ανάμεσα στους δύο «φιλοξενούμενους», τον μουσουλμάνο μισθοφόρο Άχμέντ και τον ορθόδοξο Γεωργιανό, τον Νίκο. Η ένταση εξωτερικεύεται, μόνο στο φινάλε.

Το ερώτημα που τίθεται, είναι σε ποιο βαθμό η ταινία αυτή διαθέτει εκείνα τα χαρακτηριστικά, τα οποία δεν θα την ταύτιζαν με το στερεότυπο άλλων αντιπολεμικών έργων. Μολονότι ο θεατής εισπράττει τις τίμιες προθέσεις του Ζάζα Ουρουσάντζε, δεν αποφεύγεται ο γνώριμος διδακτισμός, και η προβλεψιμότητα του σεναρίου, ιδίως στα τελευταία του στάδια.

Είναι τόσα πολλά τα έργα που έχουν -κατά το παρελθόν- καταπιαστεί με την ίδια θεματολογία και τα ίδια μηνύματα, όπως το αριστούργημα « No Man’s Land»του Βόσνιου Τάνοβιτς,  ή οι πρώτες σπουδαίες ταινίες του Κουστουρίτσα, αφήνοντας μας εδώ στα « Μανταρίνια» την αίσθηση ενός κατά κόρον επαναλαμβανόμενου μοτίβου. Η υποψηφιότητα της Εσθονίας για το ξενόγλωσσο Όσκαρ. Ι.Γ

 

Η ΤΑΙΝΙΑ ΣΤΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ ΤΟΥ SCREENEYE

 

 

2.  Με την Πρώτη Ματιά 

thewayhelookssmall

 

Ρομαντικό δράμα, 96′, Βραζιλία 2014

Πρωτότυπος Τίτλος: Hoje Eu Quero Voltar Sozinho/The Way He Looks

Γλώσσα: Πορτογαλικά

Του  Ντανιέλ Ριμπέιρο

Με τους Γκιγιέρμε Λόμπο, Φάμπιο Άουντι, Τες Αμορίμ

ΠΛΟΚΗ

Ο Λεονάρντο είναι ένα τυφλός έφηβος που έχει απηυδήσει με την υπερπροστατευτική μητέρα του και τους νταήδες του σχολείου. Αναζητώντας την ανεξαρτησία του, αποφασίζει να σπουδάσει στο εξωτερικό, προς απογοήτευση της καλύτερής του φίλης, Τζιοβάνα. Όταν για τις ανάγκες μιας σχολικής εργασίας γνωρίζεται καλύτερα με τον Γκάμπριελ, το καινούργιο παιδί της πόλης, νέα συναισθήματα ανθίζουν και τον κάνουν να αναθεωρήσει τα σχέδιά του. Εντωμεταξύ, η Τζιοβάνα αρχίζει να ζηλεύει αυτή τη νέα φιλία και σύντομα εντάσεις ξεσπούν μεταξύ εκείνης και του Λεονάρντο.

ΚΡΙΤΙΚΗ 

Η βραζιλιάνικη ταινία «Με την Πρώτη Ματιά» του Ντανιέλ Ριμπέιρο κατάφερε να αποσπάσει μεταξύ άλλων το Βραβείο Fipresci στο τμήμα Πανόραμα και το Teddy καλύτερης ταινίας στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου 2014 καθώς και το Βραβείο Κοινού στις δικές μας Νύχτες Πρεμιέρας 2014. Καθόλου ευκαταφρόνητο για ντεμπούτο ενός σκηνοθέτη.

Ο Λεονάρντο είναι ένας τυφλός έφηβος που ζει με τη συνεχή αγωνία των γονιών του, ιδιαίτερα της μητέρας ενώ συγχρόνως γίνεται στόχος των συμμαθητών του λόγω του συγκεκριμένου αυτού ιατρικού προβλήματος. Έτσι περνάει τις μέρες του με τη μοναδική του φίλη τη Τζιοβάνα και ονειρεύεται να σπουδάσει στο εξωτερικό. Στη ζωή του όμως μπαίνει ο Γκάμπριελ, ένας καινούριος συμμαθητής του και έρχονται κοντά για τις ανάγκες μιας σχολικής εργασίας. Ο Λεονάρντο αρχίζει να αναπτύσσει αισθήματα για τον Γκάμπριελ και παραγκωνίζει σταδιακά τη Τζιοβάνα, με αποτέλεσμα να κλονιστεί η φιλία τους.

Το «Με την Πρώτη ματιά» είναι άλλη μια ιστορία ενηλικίωσης με επίκεντρο τη φιλία, τον νεανικό έρωτα, τις ενοχλήσεις από τον οικογενειακό και σχολικό περίγυρο μέσα όμως από ένα επιπλέον πρίσμα, αυτό της διπλής διαφορετικότητας: στην ερωτική αίσθηση και στη μη αίσθηση οπτικών ερεθισμάτων.

Πολλές δραματικές εντάσεις δεν θα βρει κανείς στο έργο καθώς παίζει με τις μικρο-έγνοιες του Λεονάρντο μέσα από χαμηλούς τόνους, γεγονός που αποτελεί πλεονέκτημα και μειονέκτημα μαζί. Η έλλειψη μεγάλων συγκρουσιακών στοιχείων προσδίδει περισσότερο ρεαλισμό αφού στη ζωή συνήθως απουσιάζουν οι μεγάλες συγκρούσεις σε καθημερινό επίπεδο και επιπρόσθετα με αυτόν τον τρόπο ο σκηνοθέτης θέλει να δείξει πως η εφηβεία είναι και μεγέθυνση των προβλημάτων τους. Δεν υπάρχει όμως μια ιδιαίτερη αφηγηματική κλιμάκωση. Οι νταήδες του σχολείου το πιο ακραίο που σχεδιάζουν είναι να φιλήσει ο Λεονάρντο ένα σκυλί στο παιχνίδι με την μπουκάλα, κάτι που αποτρέπει η φίλη του η Τζιοβάνα την τελευταία στιγμή. Η πλοκή δεν δείχνει ούτε λέει κάτι καινούριο και μοιάζει με συνονθύλευμα πολλών νεανικών ταινιών-τηλεοπτικών σειρών και ταινιών με θέματα αναπηρίας και ομοφυλοφιλίας έχοντας μια καλή κινηματογράφηση και αξιοπρόσεκτες ερμηνείες όπως είθισται στο «φεστιβαλικού τύπου» σινεμά.

Συγκρουσιακά στοιχεία λείπουν και από τους χαρακτήρες. Ο Λεονάρντο και ο Γκάμπριελ δεν έχουν κάποιο αντιπαθητικό στοιχείο. Το μόνο αρνητικό που κινεί εν μέρει την πλοκή είναι η σχέση του Λεονάρντο με τη μητέρα του (που δικαιολογείται από τις εφηβικές του παρορμήσεις) και η σχέση του Λεονάρντο με την Τζιοβάνα ( ο κλυδωνισμός της σχέσης δικαιολογείται με την έλευση του ερωτικού ενδιαφέροντος του Γκάμπριελ). Όσο δε για τον Γκάμπριελ δεν βρίσκει κανείς κάτι μεμπτό πάνω του.

Ο σκηνοθέτης δίνει αρκετές φορές έμφαση στις υπόλοιπες αισθήσεις του Λεονάρντο εκτός της όρασης, όπως η αφή, η ακοή, η όσφρηση. Όπως όταν πηγαίνει κινηματογράφο και ακούει από τον Γκάμπριελ να του εξιστορεί τη δράση ή όταν μυρίζει την μπλούζα του Γκάμπριελ. Σεναριακά θα ήταν ακόμα πιο ενδιαφέρον αν ενσωματώνονταν περισσότερες τέτοιες σκηνές της υποκειμενικής αισθητηριακής πραγματικότητας του ήρωα.

Παρά τις όποιες ενστάσεις δεν μπορείς παρά να παρασυρθείς από την γλυκύτητα και τρυφερότητα των δύο αγοριών, εκεί που οι εναλλακτικές με τις κλασσικές τάσεις, τόσο της μουσικής όσο και της ίδιας της εφηβείας ενώνονται. Γιατί η αγάπη είναι η καλύτερα θεραπεία στον τυφλό κόσμο των προκαταλήψεων. Ε.Τ

 

3. Ο Νόμος της Σιωπής

SoNOFAGUNSMALL

Περιπέτεια, Θρίλερ, Δράμα, 108′,  Αυστραλία  2014

Πρωτότυπος Τίτλος: Son of a Gun

Γλώσσα: Αγγλικά

Του   Τζούλιους Έιβερι

Με τους Γιούαν Μακγκρέγκορ, Μπρένταν Κέρκβλιετ, Μπρέντον Θουάιτς, Αλίσια Βικάντερ, Γκέοφ Κέλσο, Τζάσεκ Κόμαν, Ματ Ναμπλ

ΠΛΟΚΗ

Ο 19χρονος ΤζέιΑρ καταλήγει στη φυλακή για ένα μικρό παράπτωμα- είναι τρομερά  νευρικός κι ευάλωτος. Ο Μπρένταν – ο πιο επικίνδυνος ίσως άντρας στην Αυστραλία-, θα τον πάρει υπό την προστασία του, και θα τον αναγκάσει να τον βοηθήσει να σχεδιάσουν την απόδραση τους. Ο ΤζέιΑρ τυφλωμένος από την υπόσχεση για αμύθητο χρυσό που του δίνουν, τους βοηθά, αλλά σύντομα θα ανακαλύψει ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Καθώς οι εντάσεις ανεβαίνουν, ο νεαρός άντρας αρχίζει να αναρωτιέται αν μπορεί να εμπιστευτεί τον προστάτη του.

ΚΡΙΤΙΚΗ

Κλασική γκανγκστερική ταινία γυρισμένη στην Αυστραλία στις αρχές του 2013, που δεν αποφεύγει τα λάθη και τις ανακολουθίες, όμως καταφέρνει κάπως να διασωθεί εξαιτίας του σασπένς που περιτριγυρίζει τρία πρόσωπα, τον νεαρό δραπέτη ΤζέιΑρ, τον βίαιο «προστάτη του»  τον  Μπρένταν και την γυναίκα που ερωτεύεται,  την Τάσα, Το κινηματογραφικό παιχνίδι είναι γνωστό. Ποιος άραγε παίζει διπλό ρόλο και θα την φέρει στους υπόλοιπους; ποιος λέει την αλήθεια και ποιος το ψέμα; Ο πρωτοεμφανιζόμενος Τζούλιους Έιβερι χρησιμοποιεί στο τελευταίο ημίωρο αυτό το γνωστό στην μεγάλη οθόνη εύρημα,  για να διατηρήσει το κοινό στην τσίτα και θα το πετύχει , αλλά μόνο αυτό, γιατί η ταινία του ακολουθεί όλα τα γνωστά μοτίβα, δηλαδή δραπετεύσεις, καταδιώξεις, μεγάλες κομπίνες, αλληλοπουλήματα, συμβόλαια θανάτου κ.α.  Κάποια στιγμή ίσως την θυμηθούμε για την παθιασμένη εμφάνιση του «κακού» Γιούαν Μακγκρέγκορ, έξω από τους καθιερωμένους ρόλους που τον έχουμε γνωρίσει.  Ι.Γ

 

 

 

4. Τρελή Αγάπη 

AmourFOUSMALL

Δράμα εποχής,κομεντί ,  96′, Αυστρία 2014

Πρωτότυπος Τίτλος: Amour fou

Γλώσσα: Γερμανικά

Της  Τζέσικα Χάουσνερ

Με τους Κρίστιαν Φρίντελ, Μπίρτε Σνέινκ, Στέφαν Γκρόσμαν

ΠΛΟΚΗ

Ο νεαρός Heinrich είναι ένας Βερολινέζος μελαγχολικός ποιητής του ρομαντισμού, που θεωρεί ότι η καλύτερη απόδραση από την απόγνωση είναι η αυτοχειρία. Αποφασίζει να βρει μία γυναίκα που θα τον ακολουθήσει στο απονενοημένο διάβημα. Εν τω μεταξύ, οι γιατροί διαγιγνώσκουν ότι η -γοητευμένη από το αμφιλεγόμενο έργο του Heinrich- Henrietta πάσχει από μία καταληκτική ασθένεια. Οι δυο τους αποφασίζουν να εκτελέσουν μαζί το σχέδιο του Heinrich και η εμπειρία τους θα είναι αλλόκοτη και διαφωτιστική

ΚΡΙΤΙΚΗ

Σαν θεατρικό έργο του παραλόγου, από τον Ιονέσκο ή τον Μπέκετ, παράλληλα ένας  σαρκασμός των καθιερωμένων αξιών των Ευρωπαίων μεγαλοαστών του 19ου αιώνα, η πηγή έμπνευσης της τέταρτης μεγάλου μήκους ταινία της μαθήτριας του Μίκαελ Χάνεκε,   Τζέσικα Χάουσνερ, ήταν η αυτοκτονία του ποιητή Χάινριχ φον Κλάιστ το 1811. Το έργο με τον ειρωνικό-μεταφρασμένο τίτλο  « Τρελή Αγάπη» κερδίζει, με τη στρεβλή αλλά πανέξυπνη αίσθηση του χιούμορ, περισσότερο αναγνωρίσιμη στο βορειοευρωπαϊκό κοινό παρά για το ελληνικό, γελοιοποιώντας τον  αποκαλούμενο γερμανικό ρομαντισμό εκείνης της εποχής, ταυτόχρονα με την χλευαστική αποτύπωση της βαρεμάρας της αστικής τάξης -θυμίζει Μπουνιούέλ και Ρενέ- ,από την άλλη, όλο αυτό που βλέπουμε ,χάνει, από τον  κατανοητό μεν, κουραστικό δε , 90λέπτο ασφυκτικό φορμαλισμό( στατικά πλάνα μεγάλης διάρκειας, εντός πλάνου αργοκίνητες παρουσίες των πρωταγωνιστών, τυπικοί διεκπεραιωτικοί  διάλογοι), μπροστά στα μάτια μας βλέπουμε την ετοιμοθάνατη αυστριακή κοινωνία, αλλά η έλλειψη μιας ουσιαστικής πλοκής, που συχνά πυκνά θα μας τόνωνε το ενδιαφέρον, γυρίζει μπούμερανγκ στην  Τζέσικα Χάουσνερ. γιατί αναγκαστικά μας συμπαρασύρει κι εμάς στον λήθαργο της εποχής,  χάνοντας από πολύ νωρίς το όποιο αρχικό ενδιαφέρον είχαμε,  για την εξέλιξη της περίεργης πρότασης του Χάινριχ προς την Εριέτα.  Ι.Γ

5. Ο Εκατοντάχρονος που Πήδηξε από το Παράθυρο και Εξαφανίστηκε 

the100small

Κωμωδία, Περιπέτεια, 114′, Σουηδία 2013

Πρωτότυπος Τίτλος:Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann/The Hundred-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared

Γλώσσα: Σουηδικά/Γαλλικά/Αγγλικά

Του Φέλιξ Χέρνγκρεν

Με τους  Ρόμπερτ Γκούσταφσον, Μία Σκάρινγκερ, Ιβάρ Βικλάντερ

ΠΛΟΚΗ

Η ταινία παρακολουθεί τις περιπέτειες ενός υπέργηρου, του Άλαν Κάρλσον που στα εκατοστά γενέθλιά του, δραπετεύει από το παράθυρο του οίκου ευγηρίας, όπου μένει και ξεκινά το ταξίδι του στο άγνωστο

 ΚΡΙΤΙΚΗ

«Ο Εκατοντάχρονος που Πήδηξε από το Παράθυρο κι Εξαφανίστηκε» αποτελεί κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστορήματος του Γιόνας Γιόνασον που έχει πουλήσει περισσότερα από 1,1 εκατομμύρια αντίτυπα στη Σουηδία, έχει κδοθεί σε 38 χώρες κι έχει πουλήσει περισσότερα από 6 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως.
Ο Άλαν Κάρλσον βρίσκεται σε οίκο ευγηρίας και ενώ ετοιμάζεται να γιορτάσει τα 100στα του γενέθλια, αποφασίζει να το σκάσει από το παράθυρο και διαφεύγει με μια κλεμμένη βαλίτσα από τα εκδοτήρια εισιτηρίων, η οποία θα τον οδηγήσει σε μια σειρά από περιπέτειες και περίεργες συναντήσεις με άλλα άτομα.
Η ταινία έχει στοιχεία του «Forrest Gump» όπου με τη χρήση φλασμπακ μαθαίνουμε πως ο Άλαν Κάρσον μέσα από διαδοχικές συμπτώσεις γνωρίζει διάσημες προσωπικότητες όπως τον Φράνκο, τον Στάλιν, τον Τρούμαν ενώ στην σύγχρονη εποχή επίσης μέσα από μια αλληλουχία συμπτώσεων συμβαίνουν «σημεία και τέρατα» με λεφτά, ελέφαντες, απρόσμενους θανάτους, συμμορίες, κυνηγητά από πολλές μεριές.
Η εμμονή σε κωμικά χαώδεις καταστάσεις και σουρεαλιστικές εικόνες προσφέρεται για σεναριακές εκπλήξεις αιφνιδιάζοντας σε κάθε σκηνή. Όμως όλα αυτά τα περίεργα συμβάντα, τόσο στο παρόν όσο και στο παρελθόν, παρότι έχουν μια αφηγηματική φρεσκάδα, η συνεχής επανάληψή τους με τη μορφή παραλλαγών κουράζει. Προς χάριν της πλοκής συρρικνώνεται κάθε αντίληψη εμβάθυνσης του χαρακτήρα σε βαθμό σχηματικής αναπαράστασης. Δυστυχώς το ταξίδι στο χώρο και στο χρόνο δεν περιλαμβάνει και ταξίδι στη ψυχή του ήρωα. Γι αυτό ξεχάστε τον όποιο ρεαλισμό, ξεχάστε την ατμόσφαιρα… εξαφανίστηκαν κι αυτά μαζί με τον εκατοντάχρονο! Ε.Τ

6. Αποχαιρετισμός στη Γλώσσα 

goodbyetolangsmall

Δράμα ,  70′, Γαλλία 2014

Πρωτότυπος Τίτλος: Adieu au langage/Goodbye to Language

Γλώσσα: Γαλλικά/Αγγλικά

Του Ζαν Λικ Γκοντάρ

Με τους Ελουάζ Γκοντέ, Καμέλ Αμπντελί, Ρισάρ Σεβαλιέ, Ζόι Μπρουνό, Κριστιάν Γκρεγκορί, Τζέσικα Έρικσον

ΠΛΟΚΗ

Το έργο αυτό αποτελεί το δεύτερο μέρος μιας τριλογίας 3D, από τον διάσημο Γάλλο σκηνοθέτη Ζαν Λικ Γκοντάρ, η οποία κέρδισε το Βραβείο Κριτικής Επιτροπής στο Φ.Καννών 2014, εξ ημισείας με το ” Mommy” του νεαρού Ντολάν.  Η πρώτη ήταν μικρού μήκους με τίτλο «Three Disasters» και προβλήθηκε  επίσης στο  Φ. Καννών, το 2013.

Η ιδέα του είναι απλή αλλά για μια ακόμα φορά ασυνάρτητη και χαοτικά δομημένη.

Μια παντρεμένη γυναίκα και ένας εργένης συναντιούνται. Αγαπιούνται, μαλώνουν, μπουνιές πετάγονται στον αέρα. Ένα σκυλί περιπλανιέται μεταξύ πόλης και εξοχής. Οι εποχές περνούν. Ο άντρας και η γυναίκα ξανασυναντιούνται. Το σκυλί βρίσκεται ανάμεσά τους. Το άλλο μέσα στο ένα, το ένα μέσα στο άλλο και γίνονται τρεις. Ο πρώην σύζυγος καταστρέφει τα πάντα.

Από αυτό το σημείο αρχίζει μια δεύτερη ταινία περίπου ίδια με την πρώτη. Από την ανθρώπινη φυλή περνάμε στη μεταφορά που τελειώνει με ένα γάβγισμα και με το κλάμα ενός μωρού. Στο μεταξύ, θα δούμε ανθρώπους να μιλάνε για τον αφανισμό του δολαρίου την αλήθεια των μαθηματικών και το θάνατο του πουλιού κοκκινολαίμη

ΚΡΙΤΙΚΗ

Ο Ζαν Λικ Γκοντάρ συνεχίζει απ’ εκεί που μας άφησε το 2010 με το «Film Socialism», με τη διαφορά ότι δεν μιλάει μόνο για τα κακώς έχοντα του κόσμου τούτου, αλλά επί της ουσίας μιλάει γενικά και αόριστα μέσα από έναν χωρίς νόημα ακαδημαϊσμό. Η ταινία και οι ιστορίες χωρίζονται σε 3 μέρη. Κάθε μέρος ξεκινά με μια σκηνή από ένα φιλμ νουάρ. Συγκρατούμε τη φιγούρα του Κλαρκ Κέιμπλ και της Βίβιαν Λι. Αναφορές στον Χίτλερ που τον εξέλεξε ο λαός, στον Μακιαβελισμό, μεταπηδάει στο άπειρο και στο 0, η θάλασσα, η γλώσσα της καθημερινότητας η οποία μεταλλάσσεται σε γλώσσα των γυμνών σωμάτων των δύο υποτιθέμενων πρωταγωνιστών, ένα παιδί να περιεργάζεται ένα smartphone. Το σκυλί είναι ο συνδετικός κρίκος όλων των σκηνών και είναι πανταχού παρόν, το οποίο ο Γκοντάρ κινηματογραφεί ο σαν να είναι το άλφα και το ωμέγα της ταινίας.

Η επιβλητική μουσική υπόκρουση, που ξαφνικά σταματά, η οθόνη μαυρίζει κι ένας αφηγητής διαβάζει μεταξύ άλλων αποσπάσματα από Μπέκετ. Δεν ξέρω αν εσείς που διαβάζετε αυτές τις γραμμές βγάζετε κάποιο νόημα, εμείς δυσκολευτήκαμε να μπούμε στο μυαλό του 85χρονού Γκοντάρ, που πραγματικά αγαπάμε για την πρωτοπορία του και την παρακαταθήκη μιας αυθεντικής νουβέλ βαγκ εποχής. Εδώ, δεν μπορούμε να τον ακολουθήσουμε, ταυτόχρονα δε και ο τρόπος που κινηματογραφεί μοιάζει με άνθρωπο που τα χει κάπως χαμένα. Ι.Γ

 

 

 

 

7. Η Χώρα του Αύριο

tomorrowlandp

Περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας ,  130′, Η.Π.Α  2012

Πρωτότυπος Τίτλος: Tomorrowland

Γλώσσα: Αγγλικά

Του Μπραντ Μπερντ

Με τους Μπριτ Ρόμπερτσον, Τζορτζ Κλούνεϊ, Τζούντι Γκριρ, Χιου Λόρι, Κάθριν Χαν, Κρις Μπάουερ

ΠΛΟΚΗ

Η μοίρα φέρνει κοντά μια έξυπνη, αισιόδοξη έφηβη (Robertson) με έντονες επιστημονικές αναζητήσεις με ένα πρώην παιδί θαύμα και νυν απογοητευμένο, γκριζομάλλη εφευρέτη (Clooney). Οι δυο τους θα αναλάβουν μια επικίνδυνη αποστολή, καθώς θα αποκαλύψουν τα μυστικά ενός  αινιγματικού μέρους, κάπου στον χώρο και στον χρόνο, που ακούει στο όνομα Η Χώρα του Αύριο (Tomorrowland). Αυτό που καλούνται να κάνουν, θα αλλάξει τον κόσμο και τους ίδιους για πάντα.

ΚΡΙΤΙΚΗ

Ο σκηνοθέτης του οσκαρικού animation “Ο Ρατατούης” Μπραντ Μπερντ, κρύβεται πίσω από την πολυδάπανη (στοίχισε 190 εκατομμύρια δολάρια), νέα υπερπαραγωγή της Ντίσνεϊ. Δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι είχαμε αυξημένες προσδοκίες για αυτό το έργο επιστημονικής φαντασίας και μάλλον επιβεβαιωθήκαμε. Πρόκειται για μια ταινία που θέλει διακαώς να αποτελέσει το 4ο μέρος του θρυλικού πια  Back to the Future, αλλά το φιλόδοξο όραμα της σύνδεσης του ανθρώπου με την τεχνολογία και την αντικατάσταση των πάντων με τα ρομπότ, παράπεσε σε ένα ημιτελές σενάριο και η έξυπνη ιδέα να αποκαλύπτεται το μέλλον μέσα από μια καρφίτσα, θα χαθεί στις υπερφίαλες φουτουριστικές εικόνες και τις επαναλαμβανόμενες και άνευ σημασίας σκηνές περιπέτειας των τριών “νεαρών” ηρώων. Μικρός ο ρόλος για τον Τζορτζ Κλούνει. Ι.Γ

Επιμέλεια- Κριτικές Ιάκωβος Γωγάκης, Ελίνα Τραιφόρου

 

Tagged with: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top